Βήμα - βήμα
Τι ζητάω; Ο σκοπός.Το πρώτο που πρέπει να αναρωτηθείτε είναι, το τι πραγματικά θέλετε να πετύχετε με την δημιουργία ενός διαδικτυακού τόπου. Ποια είναι τα αποτελέσματα που επιδιώκετε για την επιχείρησή σας. Ο σκοπός της επένδυσης είναι καθαρά δική σας απόφαση. Καμιά εταιρεία ανάπτυξης και σχεδιασμού δε μπορεί να σας βοηθήσει, γιατί σίγουρα δε γνωρίζει, σε βάθος, τη δομή της εταιρείας σας.
* Συγκεντρώστε τα στελέχη της εταιρείας και ανακοινώστε την απόφαση δημιουργίας εταιρικής ιστοσελίδας. Συγκεντρώστε τους, κατά τη γνώμη τους στόχους που μπορούν να επιτευχθούν.
* Ιεραρχήστε τους στόχους. Δε μπορούν να γίνουν όλα από την πρώτη στιγμή παρουσίας σας στο internet. Χρειάζεται ένα μεταβατικό στάδιο κατά το οποίο οι συνεργάτες σας πρέπει να μάθουν να λειτουργούν με τις νέες συνθήκες.
* Κάντε πρώτα μια έρευνα στο internet. Ζητήστε την βοήθεια κάποιου γνωστού. Ενημερωθείτε για τον ανταγωνισμό. Δείτε σελίδες με περιεχόμενο παρόμοιο με αυτό που ήδη έχετε αρχίσει να φαντάζεστε.
* Κάντε έρευνα στο internet για διάφορες εταιρίες που προσφέρουν υπηρεσίες κατασκευής web site.
* Επικοινωνήστε με τις εταιρείες και ζητήστε συνάντηση. Από τους πωλητές των εταιριών μπορείτε να πάρετε δωρεάν πληροφορίες που ίσως σας διαφεύγουν.
* Μετά από αυτή την έρευνα και με ξεκάθαρη πλέον εικόνα μπορείτε να επαναπροσδιορίστε τους στόχους σας και να καταλήξετε.
Ανάλυση στόχων
Συνήθως η ανάλυση του στόχου είναι, σχετικά, εύκολη. Η σαφή οριοθέτηση του όμως όχι. Πρέπει να ορίσετε βήμα - βήμα τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν προς την απόδοση της επένδυσής σας.
Οι στόχοι της εταιρείας σας, γενικά, μπορεί να είναι:
· Απλή παρουσίαση
· Ενημέρωση Κοινού – Συνεργατών
· Βελτιστοποίηση διαδικασιών
· Πωλήσεις
· Συνδυασμός υπηρεσιών
Η παρακάτω ανάλυση θα σας βοηθήσει να κατατάξετε τις πραγματικές σας ανάγκες σε μία κατηγορία και να οριοθετήσετε τις απαιτήσεις σας.
Απλή παρουσίαση
Αρχικά αυτός φαίνεται να είναι ο στόχος όλων ή των περισσότερων εταιριών. Στην πραγματικότητα όμως ελάχιστες είναι οι εταιρείες που έχουν ανάγκη αυτού του είδους την παρουσίαση. Αυτός είναι ο στόχος ταιριάζει σε νέες εταιρείες που προσπαθούν να κάνουν γνωστό το “brand name” τους ή να γνωστοποιήσουν κάποιο νέο προϊόν - υπηρεσία. Επίσης χρησιμοποιείται από εταιρίες που θέλουν μια παρουσία στο internet, για να τους διευκολύνει στη σύναψη συνεργασιών με εταιρίες του εξωτερικού. Ουσιαστικά μια φωτεινή επιγραφή – ταμπέλα της εταιρείας στο διαδίκτυο.
Το μικρό κόστος κατασκευής, σε σχέση με τις υπόλοιπες εφαρμογές δελεάζει συχνά τις εταιρείες. Η επισκεψιμότητα αυτού του είδους των σελίδων είναι μικρή. Ο στόχος της εταιρείας για μια έστω μικρή διαφήμιση δεν επιτυγχάνεται χωρίς επιπλέον έξοδα marketing.
Ενημέρωση Κοινού – Συνεργατών
Αυτός ο τρόπος παρουσίασης αποτελεί το στόχο της πλειοψηφίας των εταιριών. Η δημιουργία πιστών πελατών – συνεργατών μέσω της άμεσης και έγκυρης ενημέρωσης. Η σε πραγματικό χρόνο δημοσίευση ειδήσεων της εταιρείας, νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Η ανακοίνωση νέων δραστηριοτήτων και τρόπων σύνδεσης με το κοινό. Η κατασκευή ενός εργαλείου πωλήσεων, με όπλο την ενημέρωση και στόχο την καθοδήγηση του κοινού στην χρήση των προϊόντων σας.
Στις περισσότερες εταιρείες ο ενθουσιασμός των πρώτων μηνών σβήνει και οι ιστοσελίδες χωρίς ενημερωμένο περιεχόμενο αποτελούν δυσφήμιση. Στον αρχικό σχεδιασμό θα πρέπει συμπεριληφθεί διαδικασία ανανέωσης του περιεχομένου. Μη ξεχνάτε ότι, όσο συχνότερα ανανεώνονται οι σελίδες σας, τόσο συχνότερα θα σας επισκέπτονται. Επίσης, όσο καλύτερα θα ενημερώνεται η ιστοσελίδα, τόσο περισσότερο θα αντιπροσωπεύει το εταιρικό σας προφίλ.
Βελτιστοποίηση διαδικασιών
Ο στόχος είναι σχεδιαστικά ο δυσκολότερος ως προς την υλοποίηση του. Ουσιαστικά αφορά στη δημιουργία ιστοχώρου που θα φέρνει σε άμεση επαφή την εταιρία με τον τελικό αποδεκτή των προϊόντων της. Η άμεση υποβολή ερωτημάτων, αιτήσεων ή η παροχή on-line υπηρεσιών με άμεσο αποτέλεσμα. Σκοπός θα πρέπει να είναι η άμεση εξυπηρέτηση και η συντόμευση των διαδικασιών ή η μείωση του κόστους ενεργειών.
Αυτού του είδους οι ιστοσελίδες προϋποθέτουν διαρκεί υποστήριξη με τη δημιουργία στην εταιρεία ανάλογου τμήματος. Λειτουργίες αυτού του είδους όταν απευθύνονται στο κοινό αυξάνουν την κίνηση και την χρησιμότητα του web site. Οι λειτουργίες αυτές αποτελούν βασική αιτία για να επισκέπτεται το κοινό τις σελίδες σας ξανά και ξανά, κάθε φορά που χρειάζεται τη συγκεκριμένη λειτουργία. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στον αρχικό σχεδιασμό, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της εταιρείας.
Πωλήσεις Ουσιαστικά αφορά την ενίσχυση των πωλήσεων της εταιρείας μέσω του διαδικτύου. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην υποστήριξη του on-line shop. Το ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να παίξει το ρόλο του πωλητή, αλλά όχι το ρόλο όλης της αλυσίδας μέχρι τον τελικό πελάτη. Πρέπει να λειτουργήσετε όπως όταν δημιουργείτε ένα υποκατάστημα και να το υποστηρίξετε μα προσωπικό. Πλέον αυτού του είδους οι ιστοσελίδες είναι περισσότερες από όσες αντέχει η αγορά. Αποτελέσματα φέρνουν μόνο όταν λειτουργούν υποστηρίζοντας τους παραδοσιακούς τρόπους πωλήσεων.